Glowny banner witryny
Facebook

guitar3Witamy na stronie producenta elektroniki dedykowanej dla gitar akustycznych. Gitara akustyczna charakteryzuje się niepowtarzalnym brzmieniem, w dobrej klasy instrumentach po prostu wyraźnie słychać pracę drewnianej płyty czołowej. Najwyższej jakości gitary lutnicze budowane z rozmaitych gatunków specjalistycznie sezonowanego drewna pozwalają zorientować się, na jak wiele niuansów dźwiękowych i harmonicznych ma wpływ projekt, rodzaj materiału oraz technika i technologia budowy. Instrumenty takie cieszą nasze ucho swoją niepowtarzalnością, można wręcz zaryzykować twierdzenie, że te najlepsze mają unikatowe cechy brzmieniowe pozwalające osobom o wyrafinowanym słuchu zidentyfikować je z zamkniętymi oczami.

W momencie przejścia z gry akustycznej na poziom elektroakustyczny pada genialne w swojej prostocie pytanie: jaki system nagłośnienia powinniśmy wybrać, aby ludzie słuchający naszego koncertu mogli także cieszyć uszy bogactwem prawdziwej barwy naszego instrumentu? Na rynku można znaleźć kilka, czasem nawet kilkanaście rozwiązań o zróżnicowanej jakości i cenie. Rozwiązania najtańsze odrzucamy ex definitione, nie chodzi nam przecież o system zaskakujący koncertującego muzyka niepożądanymi efektami specjalnymi, jak przydźwięk, brumienie, trzaski, szumy, czy niestabilność ilościowo-jakościowa sygnału. W tym miejscu okazuje się, że wiele systemów elektronicznych zostało zaprojektowanych przez elektroników, czyli ludzi, dla których wyznacznikiem jakości są wartości liczbowe zmierzone elektroniczną aparaturą pomiarową. Niestety, w tym miejscu trzeba jasno zaznaczyć, że jeszcze nikomu nie udało się opisać w żadnym algorytmie sposobu oceny dobroci dźwięku, ba! nie umiemy fizycznie określić ilościowo, ani jakościowo parametrów określanych jako muzycznie pożądane. Na etapie prototypowania i testów wielokrotnie spotykaliśmy się z brakiem zrozumienia przez elektroników dla takich pojęć, jak chociażby panorama sceny muzycznej. Elektronik odpowiadał wtedy krótko: nie ma takiego pojęcia fizycznego. Kropka!

guitar2Kilkudziesięcioletnie doświadczenie elektroniczne oraz podobnie długa koncertowa aktywność muzyczna doprowadziły nas do jednego wniosku: dobry system dźwięku może zaprojektować jedynie osoba uprawiająca intensywnie obydwie te profesje, czyli zarówno muzykę, jak i elektronikę. Tylko bowiem możliwość precyzyjnego odsłuchu oraz późniejsza zdolność do reagowania na próbki materiału poprzez możliwość świadomej modyfikacji poszczególnych cech brzmieniowych pozwalają mieć nadzieję, że końcowy produkt będzie miał cechy urządzenia najwyższej klasy. Budowane liczne prototypy poddawaliśmy wielokrotnym wielogodzinnym testom odsłuchowym, poddawaliśmy je szczegółowym modyfikacjom i dostrajaniu, kierunkowaliśmy poszczególne cechy dźwięku, aby w efekcie uzyskać elektronikę spełniającą nasze oczekiwania. Czujecie, o czym mowa? Czy kiedykolwiek mieliście okazję usłyszeć różnicę w selektywności i barwie spowodowane zastosowaniem kondensatora zwijanego pojedynczą warstwą przewodnika i  zwijanego wastwą podwójną? Jeżeli kiedykolwiek będziecie mieli ku temu okazję, wykorzystajcie ją koniecznie!

Projekty nasze są oparte o układy analogowe, naszym zdaniem ta technologia w praktyce oddaje znacznie więcej prawdy barwowej instrumentu. Dzisiaj możemy powiedzieć, że tego rodzaju praca prototypowo-wdrożeniowa stała się naszą pasją, przynoszącą nam wiele satysfakcji i radości. Zapraszamy do krainy dźwięku Analog Sound!